Het samenwerken met een partij voor de internet marketing

Bakken van startbroodjes Infographic
En hier is nog een andere zeer gedeelde infographic van Curata over de anatomie van een content marketeer:

curata – de anatomie van een contentmarketeer – de anatomie van een contentmarketeer
3. 3. Case studies

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

Een andere populaire en effectieve vorm van inhoud is een case study.

In het algemeen is een casestudy een diepgaande blik op een aantal acties die uw merk of bedrijf heeft uitgevoerd en die meetbare resultaten hebben opgeleverd voor succes.

Meestal vertaalt dit zich in iets wat je voor een klant hebt bereikt.

Hier is een mooi voorbeeld van een case study van Fractl:

Fractl Case Study
Het bureau laat zien hoe zij een succesvolle content campagne voor een vastgoedmerk hebben uitgevoerd. Ze vertellen over hoe het samenkwam, het “waarom” van het project en de resultaten (gepresenteerd in meetbare statistieken).

Zicht Online is een full service internetbureau uit Rotterdam.

Dit soort content is om voor de hand liggende redenen een geweldige vertrouwenschepper.

4. 4. Podcasts
Voor degenen onder u die huiveren bij de gedachte aan het schrijven van een blogbericht of een diepgaand artikel of casestudy, zijn er inhoudelijke media die er voor u zijn.

Podcasts zijn enorm.

Linkbuilding voor beginners: Hoe te om te beginnen
Wil je een sterke basis leggen in linkbuilding en de basis goed leggen? Deze gids zal u helpen bij het opzetten van een succesvolle linkbuilding.

Nu downloaden!
ADVERTISEMENT
Ze lijken op de storytelling en news radio shows van weleer, behalve dat mensen ze kunnen downloaden en naar afleveringen kunnen luisteren wanneer ze maar willen.

Als je een goede spreker of interviewer bent, kan dit inhoudsformaat een geweldige manier zijn om waardevolle informatie met je publiek te delen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Search Engine Journal’s Search Engine Nerds van Search Engine Journal, over SEO, betaald zoeken, social media en content marketing.

5. 5. Video’s
Video’s zijn op dit moment het heetste type inhoud.

De statistieken zijn verbluffend. Volgens Social Media Today:

In 2021 zullen video’s 82 procent van al het internetverkeer hebben opgepakt.
Elke dag wordt er meer dan 500 miljoen uur video op YouTube verbruikt.
Het is gemakkelijk te zien waarom video’s domineren.

Video’s zijn eenvoudig te consumeren, ze zijn onderhoudend en ze doen een beroep op het huidige tekort aan aandacht dat we hebben als we op het web surfen.

Een mooi voorbeeld van een marketeer die het beste uit video-inhoud haalt, is het YouTube-kanaal van Neil Patel:

Wat is internetmarketing? Uw Gids voor Online Marketing van vandaag
Wat u nodig heeft voor internet marketing
Dus, je bent helemaal aan boord voor dit internet marketing ding.

U houdt van het idee om creatief te worden, waarde te delen met uw prospecten/publiek, en op een organische manier merkentrouw en klantenrelaties op te bouwen.

Maar wacht eens even.

Je kunt hier niet zomaar blindelings in springen.

Je moet de belangrijkste onderdelen van succesvolle internet marketing begrijpen, eerst.

Ze omvatten:

Een content marketing strategie
Content marketing zonder strategie zal uiteindelijk mislukken – het is gewoon de trieste waarheid.

U moet een richting, een plan, de juiste tools en manieren hebben om uw vooruitgang te meten als u verwacht om ergens te komen.

Hier zijn de belangrijkste inhoudelijke marketingstrategieën die hierbij betrokken zijn:

Doelstellingen. Dit is van vitaal belang. Je moet weten waar je naartoe wilt, en hoe het succes er voor jou (en jou alleen) uit zal zien, voordat je de weg kunt inslaan om daar te komen.
Uw Brand Persona en Target Audience. Wanneer u uiteindelijk begint met het creëren van content, moet u weten met wie u in gesprek bent en uw merkstem op maat maken om hen aan te spreken op een unieke manier. Als u zich niet op het juiste publiek richt (de mensen die naar u zullen leunen om te horen wat u zegt), zult u geen succes vinden. En als u geen manier kunt vinden om u te onderscheiden, zult u zich mengen in de hordes andere merken die om aandacht in uw branche strijden.
Trefwoorden en onderzoek. Als je eenmaal het waarom en het wie weet, moet je het hoe aanpakken. Hoe bereikt u uw publiek? Wat willen ze leren, welke problemen moeten ze oplossen? Onderzoek trefwoorden om gevonden te worden in de resultaten van zoekmachines, en vind onderwerpen die een inherente interesse hebben voor uw publiek voordat u enige inhoud creëert.
Focus op inhoud en engagementen. Welke soorten inhoud gaat u creëren? Hoe vaak gaat u posten? Waar gaat u posten? U moet deze fundamenten leggen zodat u inhoud kunt creëren met consistentie en kwaliteit.
Content creatie. Zodra u onderwerpen, trefwoorden, een duidelijke stem en een doelgroep hebt, kunt u inhoud creëren. Echter, als uw inhoud niet echt goed is, verspilt u uw tijd. Krijg hulp als je het nodig hebt, breng de tijd door met het aanpassen en perfectioneren van je output, en zet altijd de beste content die je kunt maken.
Promotie van inhoud. Uw inhoud zal veel verder gaan als u het op de juiste manier promoot. Promotie is nog effectiever als u van plan bent wanneer u uw stukken publiceert, strategieën uitstippelt voor het publiceren op uw blog en het delen op sociale media, en een gemeenschap van volgers opbouwt die uw betrokkenheid over de top kan helpen duwen.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Wanneer u SEO met content marketing gebruikt, kan het u verder en langer brengen.

Deze twee stukken samen helpen je om je organische (lees: gratis) bereik en zichtbaarheid op het internet te vergroten.

SEO omvat een verscheidenheid van t

https://zicht.nl